Har I brug for et IndlæringsBoost der batter?
Regeringen har et erklæret mål om, at flere børn og unge gennemfører en ungdomsuddannelse.
Mange af de unge, som ikke gennemfører en ungdomsuddannelse har indlæringsproblematikker, som skyldes opmærkomhedsproblemer.
Det kan der gøres noget ved!
Temadagen tilbyder indsigt i opmærksomhedsproblematikker og giver konkrete pædagogiske anvisninger til, hvordan man tilrettelægger en pædagogik, der er baseret på den struktur og orden, som er vigtig for at flere børn og unge med indlæringsvanskeligheder kan få den undervisning, der bringer dem videre.
I får forslag til optimale læringsmetoder og materialevalg.
I får indsigt i vigtigheden af, hvordan man kan integrere krop og intellekt.’
Det betyder i sidste endemere motiverede og læringsparate elever og dermed flere ressourcer til læreren, fordi hun spares for at gå af flere blindgyder – spares for uro og disciplinærproblemer..
Temadagen henvender sig til lærere og ledere som beskæftiger sig med børn og unge med indlæringsproblematikker.
I arbejde med bl.a. STU har jeg opnået, at mange af de elever, som ellers ville være ”dømt ude” af det etablerede uddannelsessystem er kommet i gang med AVU og VUC og derfra videre til en kompetencegivende uddannelse.
Varighed og pris
1 dag fra 9.00 – 15.00
Mulighed for opfølgning og individuelle afdækninger. Se herom under PAS-afdækning.
Pris: kr. 7.600,00 ex. moms
Samlet pris pr. elev kr. 6.000,00 + moms pr. elev
Med venlig hilsen
Gitte Grøndahl og Ditte West
Foredrag om IndlæringsBoost der batter!
Målgruppe
Lærere og ledere som beskæftiger sig med børn og unge med indlæringsproblematikker
Produktet
Vi tilbyder et specialudviklet værktøj, der hurtigt og effektivt garanterer, at flere børn og unge med indlæringsproblematikker kan få den undervisning, der bringer dem videre.
Vores vision med denne metode er, at sikre at flere unge gennemfører en kompetencegivende ungdomsuddannelse.
Hvad er det vi gør?
Vi har udviklet et nyskabende og unikt produkt som kombinerer krop og intellekt.
Det giver mulighed for at se eleven ud fra en helhedssynsvinkel .
Vi laver en Afdækning af elevens Opmærksomhed – Hukommelse – Kognitive stil – Dominansprofil.
På baggrund af resultaterne herfra opstiller vi en fyldestgørende rapport, der giver konkrete pædagogiske anvisninger på veje til læring for den enkelte.
Vi laver en grundig afrapportering til lærere, elev og eventuelt forældre.
Det er således en hjælp til både til elev og lærer og forældre/pårørende.
Hvad er de ønskede resultater?
Eleven får:
– øvelser der styrker samarbejdet mellem højre og venstre hjernehalvdel
– øvelser der minimerer stress
– øvelser som styrker koncentrationen
– øvelser der optimerer hjernens samspil mellem øjnene
Læreren for:
– forslag til optimale læringsmetoder og materialevalg.
– en forståelse for hvordan man kan integrere krop og intellekt
– mere motiverede og læringsparate elever
– redskaber til at lukke op for indlæringskanaler, som ellers var blokerede.
– redskaber til at nå den enkelte elev, hvor han eller hun er
Det betyder i sidste ende flere ressourcer til læreren, fordi hun spares for at gå af flere blindgyder – spares for uro og disciplinærproblemer
Vi dækker et behov for
– At øge mulighederne for at mange flere gennemførere en ungdomsuddannelse
– At øge viden og handlemuligheder for børn og unge med opmærksomhedsproblematikker.
– At få elever til at rykke sig mest muligt på kortest tid.
– At opmimere vilkårene for meget bedre eksamensresultater
Hvem er vi?
Gitte Grøndahl
– Lærer fra Odense Seminarium
– Uddannet RAB- kinesiolog med særlig vægt på indlæringskinesiologi
– Eksamen i anatomi, fysiologi og sygdomslære
– 14 års erfaring i arbejdet med børn
– Erfaring i specialundervisning af børn med ordblindhed, indlæringsproblemer og sociale problemer
– Selvstændig praksis hvor jeg hjælper børn, unge og voksne af med deres indlæringsudfordringer
– Kurser i coaching og stresshåndtering
Læs mere om mig, mine værktøjer, referencer m.m. på www.gittegroendahl.dk
Ditte West
– Lærer fra Statsseminariet på Emdrupborg
– Specialundervisningslærer
– PAS-konsulent
– Organisationskonsulent
– Narrativ coach
– 25 års undervisningserfaring med unge og voksne med særlige behov
– 16 års ledererfaring
– 4 år som selvstændig konsulent, hvor jeg bl.a. har samarbejde med STU Kalundborg. Her har jeg opnået, at mange af de elever, som ellers ville være ”dømt ude” af det etablerede uddannelsessystem er kommet i gang med AVU og VUC og derfra videre til en kompetencegivende uddannelse.
Læs mere om mig, mine værktøjer, referencer på www.dittewest.dk
Foredraget, som uddyber dette oplæg og vores resultater, er gratis og varer ca. 1 time
Efterfølgende tilbydes
Afdækning af elever
(Opmærksomhed, hukommelse, kognitiv stil og dominansprofil) kr.2.000,00 +moms pr. elev
Fyldestgørende rapport med resultater og pædagogiske redskaber kr. 3.000,00 + moms pr. elev
Overlevering med lærer, elev og evt. forældre kr. 1.000,00 pr.+ moms elev
Samlet pris pr. elev kr. 6.000,00 + moms pr. elev
Med venlig hilsen
Gitte Grøndahl og Ditte West