Temadag om opmærksomhedspædagogik

Har I brug for et IndlæringsBoost der batter?
Regeringen har et erklæret mål om, at  flere børn og unge gennemfører en ungdomsuddannelse.
Mange af de unge, som ikke gennemfører en ungdomsuddannelse har indlæringsproblematikker, som skyldes opmærkomhedsproblemer.

Det kan der gøres noget ved!

Temadagen tilbyder indsigt i opmærksomhedsproblematikker og giver konkrete pædagogiske anvisninger til, hvordan man tilrettelægger en pædagogik, der er baseret på den struktur og orden, som er vigtig for at  flere børn og unge med indlæringsvanskeligheder kan få den undervisning, der bringer dem videre.
I får  forslag til optimale læringsmetoder og materialevalg.
I får indsigt i vigtigheden af, hvordan man kan integrere krop og intellekt.’

Det betyder i sidste endemere motiverede og læringsparate elever og dermed flere ressourcer til læreren, fordi hun spares for at gå af flere blindgyder – spares for uro og disciplinærproblemer..

Temadagen henvender sig til lærere og ledere som beskæftiger sig med børn og unge med indlæringsproblematikker.

I arbejde med bl.a. STU  har jeg  opnået, at mange af de elever, som ellers ville være ”dømt ude” af det etablerede uddannelsessystem er kommet i gang med AVU og VUC og derfra videre til en kompetencegivende uddannelse.

Varighed og pris

1 dag fra 9.00 – 15.00
Mulighed for opfølgning og individuelle afdækninger. Se herom under PAS-afdækning.

Pris: kr. 7.600,00 ex. moms

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Samlet pris  pr. elev                                                                                                         kr. 6.000,00 + moms pr. elev

 

 

 

Med venlig hilsen

Gitte Grøndahl og Ditte West

 

 

 

 

Foredrag om IndlæringsBoost der batter!

Målgruppe

Lærere og ledere som beskæftiger sig med børn og unge med indlæringsproblematikker

Produktet

Vi tilbyder et specialudviklet værktøj, der hurtigt og effektivt garanterer, at flere børn og unge med indlæringsproblematikker kan få den undervisning, der bringer dem videre.

Vores vision  med denne metode er, at sikre at flere unge gennemfører en kompetencegivende ungdomsuddannelse.

 Hvad er det vi gør?

Vi har udviklet et nyskabende og unikt produkt som kombinerer krop og intellekt.

Det giver mulighed for at se eleven ud fra en helhedssynsvinkel .

Vi laver en Afdækning af elevens Opmærksomhed –  Hukommelse –  Kognitive stil  – Dominansprofil.

På baggrund af resultaterne herfra opstiller vi en fyldestgørende rapport, der giver konkrete pædagogiske anvisninger på veje til  læring  for den enkelte.

Vi laver en grundig afrapportering til lærere, elev og eventuelt  forældre.

Det er således en hjælp til både til elev og lærer og forældre/pårørende.

Hvad er de ønskede resultater?

Eleven får:

–  øvelser der styrker  samarbejdet mellem højre og venstre hjernehalvdel

–  øvelser der minimerer stress

–  øvelser som styrker koncentrationen

–  øvelser der optimerer hjernens  samspil mellem øjnene

Læreren for:

–  forslag til optimale læringsmetoder og materialevalg.

–  en forståelse for hvordan man kan integrere krop og intellekt

 

–  mere motiverede og læringsparate elever

–  redskaber til at lukke op for indlæringskanaler, som ellers var blokerede.

–  redskaber til at nå den enkelte elev, hvor han eller hun er

Det betyder i sidste ende flere ressourcer til læreren, fordi hun spares for at gå af flere blindgyder – spares for uro og disciplinærproblemer

Vi dækker et behov for

–          At øge mulighederne for at mange flere gennemførere en ungdomsuddannelse

–          At øge viden og handlemuligheder for børn og unge med opmærksomhedsproblematikker.

–          At få elever til at rykke sig mest muligt på kortest tid.

–          At opmimere vilkårene for meget bedre eksamensresultater

Hvem er vi?

Gitte Grøndahl

–          Lærer fra Odense Seminarium

–          Uddannet RAB- kinesiolog  med særlig vægt på indlæringskinesiologi

–          Eksamen i anatomi, fysiologi og sygdomslære

–          14 års erfaring i arbejdet med børn

–          Erfaring i specialundervisning af børn med ordblindhed, indlæringsproblemer og sociale problemer

–          Selvstændig praksis hvor jeg hjælper børn, unge og voksne af med deres indlæringsudfordringer

–          Kurser i coaching og stresshåndtering

Læs mere om mig, mine værktøjer, referencer m.m. på www.gittegroendahl.dk

Ditte West

–          Lærer fra Statsseminariet på Emdrupborg

–          Specialundervisningslærer

–          PAS-konsulent

–          Organisationskonsulent

–          Narrativ coach

–          25 års undervisningserfaring med unge og voksne med særlige behov

–          16 års ledererfaring

–          4 år som selvstændig konsulent, hvor jeg bl.a. har  samarbejde med STU Kalundborg. Her har jeg  opnået, at mange af de elever, som ellers ville være ”dømt ude” af det etablerede uddannelsessystem er kommet i gang med AVU og VUC og derfra videre til en kompetencegivende uddannelse.

Læs mere om mig, mine værktøjer, referencer på  www.dittewest.dk

Foredraget, som uddyber dette oplæg og vores resultater, er gratis og varer ca. 1 time

 

 

 

Efterfølgende tilbydes

Afdækning af elever
(Opmærksomhed, hukommelse, kognitiv stil og dominansprofil)               kr.2.000,00 +moms  pr. elev

Fyldestgørende rapport med resultater og pædagogiske redskaber          kr. 3.000,00 + moms pr. elev

Overlevering med lærer, elev                           og evt. forældre                                                     kr. 1.000,00 pr.+ moms  elev

Samlet pris  pr. elev                                                                                                         kr. 6.000,00 + moms pr. elev

 

 

 

Med venlig hilsen

Gitte Grøndahl og Ditte West